Erken Doğum

Normal bir hamilelik yaklaşık 40 haftadır. Erken doğum 37. haftadan evvel başlayan kasılmalar ve serviksin açılması durumunu belirtir.

Genellikle erken doğumun sebebi net değildir, ancak kendinize iyi bakarak büyük ölçüde erken doğumu önler ve sağlıklı bir bebek dünyaya getirebilirsiniz.

Erken Doğum Neden Endişe Edilmesi Gerekli Bir Konu?

Eğer erken doğuma engel olunamazsa, bebeğiniz dünyaya çok erken gözlerini açabilir. Ve doğum ne kadar erken olursa, bebeğe ait riskler (düşük kilolu doğum, gelişmemiş organlar, enfeksiyon kapma riski vb) o kadar fazla olur. Erken doğan çocuklarda öğrenme güçlükleri, gelişimsel bozukluklar ve davranış problemleri yaşanabilir.

Kimler Erken Doğum Riski Altındadır? Erken doğum her hamileliği etkileyebilir. Genel risk faktörleri şöyledir;

–         Erken doğum geçmişi olanlar veya kendileri erken doğum ile doğanlar

–         Çoğul gebelikler

–         Rahim, rahim ağzı veya plasenta ile ilgili belli problemler

–         Sigara içmek ve alkol kullanmak

–         Amniyotik sıvı ve alt genital sistem ile ilgili bazı enfeksiyonlar

–         Yüksek tansiyon veya şeker hastalığı gibi bazı kronik rahatsızlıklar

–         Hamilelik öncesi fazla kilolu veya çok zayıf olmak. Hamilelik esnasında çok az veya çok fazla kilo almak

–         Şiddete maruz kalmak veya bir yakının kaybedilmesi gibi stresli olaylar yaşamak

–         Birden fazla düşük yapmak

Bu bilinen risk faktörlerine rağmen, bazı kadınlarda hiçbir risk faktörü olmasa da erken doğum yaşanabilmektedir.